Werk jij graag met cijfers en ben jij zeer nauwkeurig?
Dan zijn wij op zoek naar jou als boekhoudkundig medewerker voor een pharmaceutisch bedrijf in Zwijndrecht!
De accounting assistant boekt de inkomende en uitgaande facturen in en voert de administratie van de boekhouding.
Jouw nieuwe functie
Als accounting assistent krijg je diverse verantwoordelijkheden:
Je boekt de aan-en verkoopfacturen
Je voert de Periodieke BTW/PRODCOM/INTRASTAT aangiftes uit
Je volgt de GDP en GMP regels binnen het bedrijf uit
Je meldt afwijkingen aan je directe supervisor
Je houdt de boekhouding up-to-date
Je volgt openstaande facturen op
Je doet de afsluitingen
Jouw profiel
Jouw profiel
Je hebt een aantal jaar ervaring binnen boekhouding of beschikt over een bachelordiploma
Je hebt reeds ervaring met SAP en goede kennis MS office
Je werkt nauwgezet en nauwkeurig
Je bent inzichtelijk en georganiseerd
Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands
Je kan plannen en werkt zeer ordelijk
De constitutieve elementen van de lonen, facturatie en betalingsopdrachten voorbereiden
De lonen vastleggen en arbeidsovereenkomsten opstellen
De activiteitsgraad van het personeel controleren
Opvolgen van: Conventionele inbeslagnemingen
Opvolgen van: Beleggingen
Domein: Fiscaliteit
Domein: Fiscaliteit van notariële aktes
Domein: Inning van vorderingen
Opvolgen van: Onkostennota's
Commissielonen berekenen
De commerciële resultaten controleren en verantwoorden
Opvolgen van: Budget
Opvolgen van: Wagenpark (onderhoud, kost, opvolging kilometerstanden)
Opvolgen van: Lonen
Bestellingen plaatsen overeenkomstig de aankoopcontracten en toezien op de kwaliteit van de ontvangen producten
De facturen, bankafschriften, bewijsstukken coderen en inboeken
De afstemmingscontrole op de bankrekeningen uitvoeren
De parameters van de boekhoudsystemen actualiseren (tarieven sociale bijdragen, ...)
Een portefeuille van klantendossiers beheren, de afgesloten rekeningen presenteren en beheersadvies verlenen
Domein: Klantenboekhouding
Domein: Analytische boekhouding
Domein: Algemene boekhouding
Domein: Leveranciersboekhouding
De liquide middelen opvolgen en de betrouwbaarheid ervan valideren
Het budget van een organisatie bepalen en opvolgen
De stock (inkomende/uitgaande goederen) en de productie verifiëren en valoriseren
De flow (aankopen van grondstoffen, omzet, ...) analyseren en de inventaris opmaken
De inkomsten van de onderneming controleren en registreren (invoer van klantenbetalingen, opmaak van facturen, aanmaningen, ...)
Opvolgen van: Werfactiviteiten
De eigen deskundigheid ontwikkelen
De wettelijke fiscale en sociale aangiften opstellen en uitvoeren
Domein: Boekhouding Instellingen voor collectieve beleggingen in effecten
Opvolgen van: Juridische ondersteuning
Domein: Lonen
Gelden en waardepapieren controleren en aanpassen aan de eisen van de klant
De activiteiten van een team coördineren
Een organisatie leiden
Aanbod
Ons aanbod
Een uitdagende functie binnen een stabiele werkomgeving
Een competitief salaris en extra legale voordelen (zoals maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, groepsverzekering,....)
Glijdende uren waardoor de work-life balance mogelijk is
je komt terecht in een no-nonse omgeving waar gezondheid en open communicatie belangrijke peilers zijn
We zetten sterk in op verbondenheid en inclusiviteit